meeting notes from Monday's meeting
authorKyle Spaans <kspaans@uwaterloo.ca>
Thu, 9 Jun 2011 12:48:27 +0000 (08:48 -0400)
committerKyle Spaans <kspaans@uwaterloo.ca>
Thu, 9 Jun 2011 12:48:27 +0000 (08:48 -0400)
unix-tutorial.txt

index 395884c..725cfc5 100644 (file)
@@ -24,6 +24,8 @@ After completing the tutorial, students will know how to:
   * exit, logout, ctrl-D
  - output redirection/pipes (maybe)
   * ls | less
+ - remotely moving files
+  - permissions, scp, sudo
 
 ---
 Navigation:
@@ -50,12 +52,30 @@ some other magic (realine?), that will lead the student through a pre-built
 environment (files and dirs). It will run like a text-based adventure game,
 where movement and actions occur naturally through use of the shell.
 
+-- instead of having static dialogue spewed at the user, the narrative could be
+delivered though text files in the system, say a README in each new
+subdirectory. almost like a puzzle. Once they know less and cat, they can keep
+using them to get the rest of the narrative
+
 But for fuller control it may be better to write a program that emulates bash
 (readline) or a bash script that presents the right information. E.g. a Scheme
 or C program could easily read lines and print the desired information, possibly
 deferring to a subshell to spawn things like man, or piping output
 
 --> Better to have a sandbox, VM as a library that can be embedded
+--> For e.g. iPads, where it may not be feasable for a fully interactive shell, so it may
+    be choosen by the user the level of interactivity
+   - e.g. emedeed terminal box in the middle of the comic pane, between speech
+     bubbles, and the speech bubbles update as the user interacts with the
+console, so the console still drives the narrative (static speech bubbles)
+--> Can we get public performance/group action? Where other students in the
+tutorial take the parts of other characters, etc.
+--> what about chat dialog in top half of screen, with interative shell on the
+bottom
+   `--> but what about POV, should the user feel like the main characteR?
+--> for sandbox style game: do we allow the user to `rm -rf /` or etc
+  `--> e.g. a MUD or MOO for the interface
 
 CHARACTERS:
 Pericles (Perry)
@@ -84,6 +104,12 @@ act ii:
 4 - dark room, conrete, one door, no windows ("interrogation room")
 5 - 
 
+-- They must split up to find things -- communicate remotely with a cell phone, because Isis still is the only one who knows how to do things
+   they must find control room -- aka root of the filesystem
+-- Isis will be a ROBOT!!!
+-- Perry and Isis find a map in a room, with a pictorial representation of the
+   filesystem -- remove bad guys in the form of files, etc
+
 Feels like the Borne Identity right now (or another movie "Date Night"?, "The Other Guys", "True Lies", "Burn After Reading")
 `- Perry and Isis are innocents who are there by mistake
  - they could be in a relationship, fighting, but Perry will not bring out the fights until he becomes himself again
@@ -145,7 +171,19 @@ where he is.
  - Isis is very nice and sympathetic to Perry, an obvious contrast to earlier
  - they get in the car, and begin the lesson to Perry with Isis dictating
 * ACT III
+ - loose everything due to Perry regaining a conscious, so he'll throw away the
+   business deal, so they loose that.
  - all is lost, Pericles finds something in the files that makes him suspicious
    of Isis. Arguments are restarted
- - But Perry has discovered something new that lets him overcome the problems???
+ - But Perry has discovered something new that lets him overcome the
+   problems???
 
+---
+contiue to flesh out the story
+ - characteristics of characters, personality and flaws.
+ - this will make writing the dialogue and scenes very easy
+ - can also integrate the bash lessons now
+ - try writing some dialogue, e.g. act i as they head to the office building
+ - this should help drive how we want to presentation
+ (expect the dialogue to be hard, and to suck :P)
+---