Updated: Gavriel's talk on Monday.
authorYoun Jin Kim <yj7kim@taurine.csclub.uwaterloo.ca>
Wed, 17 Jul 2013 01:42:52 +0000 (21:42 -0400)
committerYoun Jin Kim <yj7kim@taurine.csclub.uwaterloo.ca>
Wed, 17 Jul 2013 01:42:52 +0000 (21:42 -0400)
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   </p></abstract>
 </eventitem>
 
+<eventitem date="2013-07-22" time="5:00PM" room="MC 4020" 
+title="The Future of 3D Graphics is in Software!">
+  <short><p>
+    Convergence between CPU and GPU approaches to processing sets the stage for an 
+    exciting transition to 3D rendering that takes place entirely in software. 
+    TransGaming's Nicolas Capens and Gavriel State will speak about this convergence 
+    and how it will influence the future of graphics.
+  </p></short>
+  <abstract><p>
+    For some time now, it has been clear that there is strong momentum for convergence 
+    between CPU and GPU technologies. Initially, each technology used radically different 
+    approaches to processing, but over time GPUs have evolved to support more general 
+    purpose use while CPUs have evolved to include advanced vector processing and multiple 
+    execution cores. At TransGaming, we believe that this convergence will continue to the 
+    point where typical systems have only one type of processing unit, with large numbers 
+    of cores and very wide vector execution units available for high performance parallel 
+    execution. In this kind of environment, all graphics processing will ultimately take 
+    place in software.
+  </p><p>
+    In this talk, we will explore the converging nature of CPU and GPU approaches to 
+    processing, how dynamic specialization allows CPUs to efficiently perform tasks usually 
+    done by GPUs, and why we believe that the increased flexibility of more programmable 
+    architectures will ultimately win out over fixed function hardware, even in areas such 
+    as texture sampling.
+  </p><p>
+    <strong>TransGaming</strong> Inc. works at the cutting edge of 3D graphics, building 
+    technologies that bridge the gap between platform boundaries to allow games to be played 
+    on a variety of devices and operating systems. TransGaming works with other industry 
+    leaders to update established APIs such as OpenGL, while also breaking new ground in 
+    software rendering technology, which we believe will become increasingly important as 
+    CPU and GPU technologies converge.
+  </p><p>
+    <strong>Nicolas Capens</strong> is the architect of SwiftShader, TransGaming's high 
+    performance software renderer, and is also deeply involved in the ANGLE project, which 
+    provides efficient translation from OpenGL ES to Direct3D APIs for implementing WebGL 
+    on Windows. Nicolas received his MSci.Eng. degree in computer science from Ghent 
+    University in 2007.
+  </p><p>
+    <strong>Gavriel State (Gav)</strong> is TransGaming's Founder & CTO, and has worked in 
+    graphics and portability for over 20 year on dozens of platforms and APIs. Gav wrote 
+    his first software renderer when taking CS488 at UW, where he later graduated with a 
+    B.A.Sc. in Systems Design Engineering.
+  </p></abstract>
+</eventitem>
+
 <eventitem date="2013-07-19" time="7:00PM" room="EV3 Fire Pit" title="CSC Goes Outside!">
   <short><p>
     Do you love the combination of s'mores, burgers, and fire? Are you brave enough to